Riscos de les radiacions ultravioletes en treballs a la intempèrie

Amb motiu de les altes temperatures que comporten l'època estival,, tot aquell treball que es realitzi a la intempèrie té  conseqüències greus en les treballadores i treballadors afectats si no es prenen les mesures necessàries a aquest fi.

L'Organització Mundial de la Salut adverteix que encara que l'objectiu prioritari de la prevenció primària del càncer de pell és evitar les cremades solars, l'exposició acumulada a la radiació UV té un paper primordial en el desenvolupament dels càncers de pell i accentua els danys oculars i del sistema immunològic.

Cal que tots/es aquells/es que exerceixin la seva activitat laboral a la intempèrie tinguin una especial cura en protegir els seus ulls i pell del sol, beure aigua amb freqüència i informar-se sobre les mesures de prevenció de la radiació solar i de l'estrès tèrmic per la calor.

A continuació us facilitem dos documents en els quals obtindreu informació sobre aquestes mesures preventives i el protocol d'actuació al respecte.

Prevenció i protecció de la radiació solar

Prevenció de l'estrès per calor, en treballs a la intempèrie

Divendres, 24 de juliol de 2015


Se celebraran el proper 28 d'octubre

Confirmada la data d'eleccions sindicals a Iberia

CCOO, UGT i USO han acordat, després d'una reunió al Comitè Intercentres d'Iberia, situat al carrer Núñez de Balboa 115 de Madrid, la data en què se celebraran les eleccions sindicals a la companyia, confirmada per al proper 28 d'octubre.

Des del sector aeri i serveis turístics de la FSC-CCOO, seguim treballant per defensar els drets dels treballadors i treballadores d'Iberia, i no només centrant-nos en la vigília del període d'eleccions, sinó realitzant un treball continu.


Divendres, 17 de juliol de 2015


Ha estat signat per CCOO, CGT, CESHA, USO i UGT

Ratificat acord que aconsegueix desconvocar la vaga en Groundforce



Dijous, dia 9 de juliol, reunida la Comissió Negociadora, es va ratificar l'acord pel qual es va procedir a la desconvocatòria de vaga a Groundforce pel qual es ratifica aquesta desconvocatòria per unanimitat de la representació sindical.

El passat 6 de juliol, els sindicats CCOO, CGT, CESHA i USO vam arribar a un acord amb l'empresa de serveis de handling aeroportuari, Groundforce que va permetre desconvocar la vaga que es desenvolupava i convocar la Comissió Negociadora per redactar i signar el III Conveni Col·lectiu de l'empresa.


Cal destacar la incongruent i inexplicable postura d'UGT, a causa de les diferents decisions ambivalents que ha anat prenent en tot aquest procés. Primerament, UGT va ser l'únic sindicat que va rebutjar signar aquest acord, pel qual va publicar un duríssim comunicat contra la resta de representants sindicals que havíem desconvocat la vaga per l'acord arribat amb l'empresa. Després d'aquesta actitud ofensiva, UGT finalment es va adherir ahir a la signatura del mateix.


Des de CCOO considerem que l'acord assolit és molt positiu, ja que millora substancialment les condicions laborals dels treballadors de Groundforce.


Divendres, 10 de juliol de 2015


El comitè d'empresa d'eDreams va al Parlament per demanar el suport dels polítics catalans.


Els empleats de eDrems van acudir el passat dimarts 7 de juliol al Parlament de Catalunya per demanar nous suports a la seva croada perquè l'empresa se segui de nou a negociar amb els dos comitès que hi ha al grup --de les societats Vacaciones eDreams i eDreams International Networking-- formats només per membres de CCOO.


Entre les polítiques laborals que la plantilla pretén millorar es troben les càrregues laborals, majors del que preveu el conveni, la manca de distribució clara de responsabilitats i funcions en el grup (dijous passat van tenir una acta de mediació al Tribunal Laboral català amb aquest fi a la qual la cúpula de la companyia no va assistir) o la flexibilitat unilateral que asseguren que aplica la direcció del grup turístic.


Recordem que a això s'uneix la tensió en les relacions laborals de l'agència de viatges on line després de l'acomiadament de Damien M., un empleat que es postulava com a president del comitè d'empresa d'eDreams International. Segons els treballadors, es tracta d'una persecució als líders sindicals. De fet, va aconseguir el suport de les urnes per accedir al càrrec però formalment no pot desenvolupar la seva activitat en no poder entrar a la seu de la companyia, situada al World Trade Center de Barcelona.


L'agència de viatges on line segueix en números vermells i va tancar el primer trimestre de 2015 amb unes pèrdues de 181.300.000 enfront dels 21,1 milions d'un any abans en haver de proveir 178 milions per fer front al deteriorament d'actius. La producció no cessa en el si d'eDreams, però les posicions entre empresa i treballadors estan cada vegada més allunyades.


Dimecres, 8 de juliol de 2015



Desconvocatòria de vaga a Groundforce


El passat 6 de juliol es va reunir el Comitè de Vaga amb representants de l'empresa Groundforce on es va assolir un acord pel qual es procedeix a desconvocar les jornades de vaga indefinida previstes.


L'acord contempla els següents punts:

1. Plus de manutenció passa a sou base (2.700 € més a l'any a sou base i sense problema en cas de conflictivitat)

                                                                                   Plus de lloc definit com un concepte fix.

                                                                                   Plus de residència a les Canàries passa a ser part del ad personam i desapareix de les taules.

2. Increment Salarial 2015: 1% en tots els conceptes.

3. Pagament únic no consolidat del 0,3% de tots els conceptes cobrats entre l'1 de juliol de 2014 i el 30 juny de 2015.

 

Es convoca la taula negociadora del conveni per ratifica l'acord el proper dijous 9 de juliol.


Dimarts, 7 de juliol de 2015

Comunicat de CCOO Iberia sobre els punts a negociar amb la Direcció de la Companyia

Resolts els processos d'adjudicacions de handling i a l'espera de la resolució de les impugnacions pendents, CCOO enfoca la situació a Iberia, marcant les línies de la futura negociació.

Veure comunicat adjunt

Divendres, 26 de juny de 2015


                                                                                                                                                                                                              Lunes, 2 de marzo de 2015

Entrevista de la FSC-CCOO a Eduardo Chagas, secretario general de ETF

La Federación de Servicios a la Ciudadanía de CCOO entrevistó a Eduardo Chagas, secretario general de la ETF (Federación Europea de Trabajadores del Transporte).


El pasado
 16 de febrero, la FSC de CCOO entrevistó al Eduardo Chagas, secretario general de la ETF, donde se le realizaron diversas cuestiones del trabajo que están realizando actualmente en la organización.


A continuación os facilitamos el link en el cual podéis acceder a la entrevista.


Entrevista a Eduardo Chagas



viernes 6 de febrero de 2015

Constituida la mesa negociadora del II Convenio Colectivo de regulación del tránsito aéreo


En la mañana de hoy 6 de febrero de 2015, se ha constituído la mesa negociadora del II Convenio Colectivo que regula las relaciones laborales de los proveedores civiles de tránsito aéreo de mercado liberalizado sujetos a régimen concesional u otra forma de gestión indirecta y sus trabajadores. El acta de constitución está suscrita por la patronal APCTA (Asociación de Proveedores Civiles de Tránsito Aéreo) y por las organizaciones sindicales 
CCOO y UGT.

Tras el proceso de liberalización en la actividad del control de tránsito aéreo en España, se han incorporado varias empresas privadas para la realización de esta tarea, como es el caso de FerroNat ( en las que CCOO tiene la mayoría de representación) y Saerco. Tras la firma del I Convenio Colectivo, tanto la patronal como los representantes sindicales pretenden ahondar en la regulación de dicho Sector, negociando y suscribiendo el II Convenio Colectivo, el cual se comprometen a negociar de buena fe con la constitución de la mesa negociadora.

Las partes volverán a mantener una reunión el próximo 17 de marzo en la sede de APCTA para aportar la documentación necesaria para el inicio de las negociaciones del nuevo convenio.


Procés que afavoreix els interessos privats

CCOO qualifica d'insuficient la paralització temporal de la privatització d'AENA i sol·licita al Govern que hi renunciï de manera definitiva


CCOO, des que es va anunciar la privatització d'AENA, ha mantingut una campanya sostinguda en el temps de mobilitzacions als aeroports, i a més a més va anunciar que impugnaria el procés si seguia endavant. Ara, CCOO es congratula d'aquesta decisió, però considera que el Govern ha de renunciar de manera definitiva a un procés que només afavoreix els interessos privats enfront de l'interès general. 

CCOO continuarà amb les mobilitzacions per intentar aconseguir la paralització definitiva d’aquest procés, en el marc de l'estratègia compartida amb la resta d'agents contraris a la privatització, especialment en un moment en què el Govern està deslegitimat per continuar amb els seus plans, i responsabilita la direcció de l'empresa de mantenir un engany sistemàtic basat en una fictícia realitat, creada a través d'una costosa campanya de publicitat, intentant emmascarar la incompatibilitat absoluta entre els interessos privats i l'interès general en un sector estratègic com l'aeroportuari. 

A més, CCOO insta el Ministeri de Foment a redireccionar la política a l'empresa pública gestora dels aeroports i la posi al servei del desenvolupament econòmic i la creació d'ocupació, el que és radicalment incompatible amb la privatització i la política d'ajustos dels últims anys. Per això, sent conscients de les dificultats, impulsarem iniciatives que permetin recuperar les condicions econòmiques i laborals injustament sostretes en els darrers anys. 


Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya 
Barcelona, 31 d’octubre de 2014 



El sindicat acusa el Ministeri de Foment de cedir, irresponsablement, la gestió del gestor aeroportuari als interessos privats

CCOO EXIGEIX AL GOVERN LA RENÚNCIA A LA PRIVATITZACIÓ D'AENA PERQUÈ HO CONSIDERA UNA TEMERITAT SENSE PRECEDENTS I DE CONSEQÜÈNCIES INCALCULABLES PER AL TURISME


Foto
El sindicat responsabilitza el Ministeri de Foment de les desastroses conseqüències que la privatització del gestor aeroportuari tindran en les campanyes turístiques de primavera i estiu, per la conflictivitat social, política i institucional que genera la irresponsable decisió del Govern de privatitzar AENA.

CCOO acusa el Ministeri de Foment de cedir, irresponsablement, la gestió del gestor aeroportuari als interessos privats, resulta alarmant comprovar que no ha tingut en compte l'impacte d'aquesta operació en l'activitat econòmica, especialment 
en un moment en què la gestió pública dels aeroports és determinant en el futur pròxim, per sortir de l'actual situació de crisi econòmica.

Per això, el sindicat inicia una campanya de denúncia i explicació sobre les conseqüències i el cost que la prestació del servei aeroportuari amb criteris estrictament de mercat té i que el Govern oculta a les institucions, als ciutadans, al sector econòmic en general i al turístic en particular. L'inevitable augment de les taxes, per incrementar els ingressos i satisfer els interessos dels inversors, amb el consegüent perju-dici per a l'usuari, l'economia i el turisme. La reducció de les inversions amb el consegüent empitjorament de la seguretat, de la qualitat i de 
la continuïtat del servei.

El Govern renuncia a convertir els aeroports en motors del desenvolupament econòmic, i perjudica així la principal indústria del país, el turisme, genera la substitució del monopoli públic per un altre privat i substitueix l'interès general per l'interès d'uns pocs.

CCOO qualifica d'escandalós el preu que estudia per a la venda dels aeroports. "Lliurar a la iniciativa privada, per 2.000 milions d'euros, el principal actiu econòmic del país, és un dels majors escàndols econòmics, que ha de ser analitzat al Parlament per una comissió d'investigació".

Per al sindicat, en aquests moments tan difícils per a l'economia del país, la gestió pública estatal i en xarxa que permet mantenir uns estàndards mínims de servei i qualitat homogenis, és l'únic model que garanteix la transparència i la participació dels agents afectats en la presa de decisions, la no-dependència de les estratègies del mercat a l'hora de prestar el servei públic, la garantia d'accessibilitat, universalitat i la continuïtat del servei al marge dels ajustos conjunturals o estructurals al mercat.

El model que planteja el Govern, ja es porta a terme en altres països i ha estat analitzat per comissions de la Competència per determinar     si la posició de domini del capital privat, sobre els aeroports perjudica el servei de passatgers i d'empreses per la possible manca d'inver-sions i millores en els seus aeròdroms. Responsables institucionals d'aquests països han qualificat en el seu moment la gestió que ara proposa el Govern del PP com una vergonya per a les seves ciutats. El mateix Nobel d'Economia, Stiglitz, va dir respecte d'un operador 
privat com la BAA: "que no obté cap benefici econòmic de fer el que hauria de fer i el resultat és que els seus beneficis augmenten a costa 
del benestar dels passatgers i dels propis beneficis de les aerolínies, de manera que la societat en conjunt en surt perjudicada".
                                                                                                                                                                                                                       05/12/2013




CCOO exigeix al Govern la renúncia a la privatització d'AENA


El sindicat responsabilitza al Ministeri de Foment de les desastroses conseqüències que la privatització del gestor aeroportuari tindran en 
les campanyes turístiques de primavera i estiu, per la conflictivitat social, política i institucional que genera la irresponsable decisió del Go-vern de privatitzar AENA. 

CCOO acusa al ministeri de Foment de cedir irresponsablement la gestió del gestor aeroportuari als interessos privats, resultant alarmant comprovar que no ha tingut en compte l'impacte d'aquesta operació en l'activitat econòmica, especialment en un moment en què la gestió pública dels aeroports és determinant, en el futur proper, per sortir de l'actual situació de crisi econòmica. 

Per explicar la postura de CCOO, demà dijous, dia 5 de desembre, es farà una roda de premsa a les 11’00h a sala del comitè d'AENA situada en la planta segona del Bloc Tècnic d'AENA a la Terminal 2 de l'Aeroport de Barcelona-El Prat. 

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya 
Barcelona, 4 de desembre de 2013 

Agenda:
Dijous 5 de desembre de 2013 
a les 11.00 hores  
Sala del comitè d’AENA. Bloc Tècnic d’AENA, planta 2a. Terminal 2, Aeroport de Barcelona-El Prat 


Taula negociadora del III Conveni col·lectiu general del sector de serveis d'assistència a terra en aeroports (Handling) en la qual les organitzacions sindicals han sol·licitat a la patronal la ultractivitat (que finalitza el 21 de desembre del 2013) fins a arribar a un acord per a aquest conveni

Constituïda la comissió negociadora del III Conveni Col·lectiu de handling


Foto

   Els membres de CCOO en la Comissió Negociadora són els següents: 
    • Santiago Núñez Siso de Groundforce Barcelona
    • Eva Sesmilo Peña d'Iberia  Barajas

Com a suplents hi ha: 
• Francisco León Torrecilla de Swissport Màlaga
• Carlos Iborra Louradour de Menzies Alacant

Avui 13 de novembre de 2013, s'ha constituït la taula negociadora d'aquest III Conveni col·lectiu que afecta més de 15.000 treballadors i treballadores de serveis d'assistència a terra a Espanya. 

El pròxim 22 de novembre de 2013, en una nova reunió de la comissió negociadora es fixarà el calendari de reunions i la patronal respondrà a la petició de la ultraactivitat. 

En el supòsit que la patronal respongués negativament a la sol·licitud de la ultraactivitat, es convocaran mobilitzacions. 

Seguirem informant! 
                                                                                                                                                                                                            

14/11/2013


CCOO i la resta de sindicats volen mantenir el control públic i estatal de la companyia

El Ministerio de Fomento vol privatitzar AENA

Per a CCOO i la resta de sindicats, la privatització dels aeroports suposa fer prevaldre els interessos econòmics dels inversors sobre la seguretat i la qualitat de les operacions aèries. A més, comportarà un increment desme

surat de les taxes a mig termini, amb el conseqüent efecte negatiu per al creixement de l'activitat aeroportuària i de l'economia en general. “Deixar en mans privades el control de la principal empresa pública, tindrà un impacte tremendament negatiu en l'economia, i prioritza el sanejament dels comptes d'Aena i el repartiment de dividends entre els accionistes, davant de la necessitat de convertir-la en motor de desenvolupament de la primera indústria del país, la turística”.


La privatització d'Aena suposarà un fre sense precedents al desenvolupament econòmic i social dels entorns aeroportuaris i deixarià sense efectes la participació dels comitès de coordinació aeroportuaris, ja que prevaldran els interessos dels inversors sobre el desenvolupament social i econòmic dels territoris.


Per a CCOO i la resta de sindicats l'experiment economicofinancer de la privatització d'Aena, que presta el seu servei públic sense repercutir un sol euro a la ciutadania, menysprea el seu valor com a infraestructura vertebradora social, territorial i de desenvolupament econòmic, per la qual cosa sol·licita la creació d'una comissió parlamentària que posi el focus sobre les conseqüències d'aquesta decisió i depuri les responsabilitats derivades d'una acció tan perjudicial per als interessos generals.

                                                                                                                                                                                                                        31/10/2013